-
子どもの生と死の概念文献検討―病気をもつ子どもたちがより良く生きる援助のために―
Literature Review of Concepts of Life and Death in Children―To Help Children with Illnesses Live Better Lives―
杉本 陽子, 村端 真由美, 橋本 直子 -
臨地実習における学生の看護技術修得に関する文献レビュー
Literature Review on Nursing Students Achievement to Gain Skills through Practical Training
林 智子, 井村 香積, 竹内 佐智恵, 犬丸 杏里, 杉山 泰子, 平松 万由子, 種田 ゆかり -
Lessons Learned from an Interpretive Pilot Study of Japanese and American Women Survivors of Abuse
Karen A. Brykczynski, Elizabeth T. Anderson, and Hiroyo Hatashita -
ベッドメイキング演習における体験学習の循環過程からの看護学生の学び
Nursing Students in the Cycle of Experiential Learning during Bed-making Training
井村 香積, 林 智子 -
三重大学における看護CBTの実施報告
A Report on Nursing CBT (Computer Based Testing) at Mie University
中野 正孝, 西出 りつ子, 西脇 理恵, 中村 洋一, 福井 龍太, 柳井 晴夫 -
模擬患者と学生の協働的パートナーシップに基づくケア演習の試み
A report on a trial practice setting that nursing students take care of simulated patients in collaboration with them
犬丸 杏里, 坂口 美和, 出原 弥和, 吉田 和枝, 竹内 佐智恵, 後藤 姉奈, 辻川 真弓 -
平成25年度 看護学科FD学習会資料
Documents of the faculty development workshop in 2013 at Nursing School
竹内 佐智恵, 犬丸 杏里, 杉山 泰子, 北川 亜希子, 井村 香積, 中西 唯公, 成田 有吾 -
平成25年度 看護学科FD委員会報告―FD学習会は授業構築に向けてどのように位置づけられるか?―
Report from the faculty development workshop in 2013: contribution of a faculty development workshop for new approach of student learning
竹内 佐智恵, 犬丸 杏里, 杉山 泰子, 北川 亜希子, 井村 香積, 中西 唯公, 成田 有吾 -
4年間を通した段階的・継続的看護倫理教育の展開―三重大学医学部看護学科における倫理教育の紹介―
The actual impact of gradual and continuing ethical education in School of Nursing, Faculty of Medicine Mie University
今井 奈妙, 福録 恵子, 中西 唯公, 犬丸 杏里, 土田 幸子, 杉山 泰子 -
看護専門教育における「4つの力スタートアップセミナー」を活かした教育方略に関するFD学習会
Documents of the faculty development workshop in 2012 at Nursing School―practical application of Four Key Abilities Start-up Seminar for Nursing School―
種田 ゆかり, 犬丸 杏里, 杉山 泰子, 北川 亜希子, 中西 唯公, 福録 恵子, 畑下 博世, 成田 有吾 -
地域の中での癒しの場づくり―ある茶店の取り組み―
One restaurant striving to be a healing place in the community
坂口 美和, 川出 富貴子, かねしげ けんじ